Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra (turpmāk - VTUA) novērtēta kā viena no visaugstāko digitālā brieduma līmeni sasniegusī valsts iestāde, liecina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk - VARAM) veiktais 2021. gada Valsts iestāžu un pašvaldības E-indekss. Valsts pārvaldes e-indeksa brieduma līmeni VARAM noteica jau sesto gadu.
2021. gada E-indeksa rezultātos, summāri pa visām sadaļām, VTUA kopumā saņēmusi 63.1 punktu no 100, salīdzinājumam, visaugstāko novērtējumu saņēmusī valsts iestāde novērtēta ar 66.4 punktiem no 100. 2021. gadā VTUA ir starp tām astoņas iestādēm, kuras sasniegušas 3. brieduma līmeni. Vidējais vērtējums kopumā starp iestādēm ir 41 punkts, kas valsts iestāžu vidējo rādītāju novieto 2. brieduma līmenī.
VTUA e-indeksa sadaļu rezultāti 2021. gadā:
- Saziņa ar sabiedrību un līdzdalība 62.2 punkti;
- Klientu apkalpošana un atbalsts 70.4 punkti;
- Atvērto datu pieejamība 55.9 punkti;
- Pakalpojumu pārvaldības sistēma un pakalpojumu nodrošināšana 52.9 punkti;
- Iestādes iekšējie procesi un starpiestāžu 89.9 punkti.
Latvijas valsts iestāžu e-indeksa mērķis ir apzināt digitālo iespēju izmantošanu efektīvai iestādes darba organizācijai un mūsdienīgai pakalpojumu sniegšanai. Tas pēta labākos digitālo iespēju izmantošanas piemērus tādās iestāžu darbības jomās kā pakalpojumu sniegšana, atvērto datu pieejamība, klientu apkalpošana un atbalsts, līdzdalība, kā arī iekšējo procesu un starpiestāžu sadarbības digitalizācija. E-indeksa novērtējums ļauj katrai iestādei viegli identificēt būtiskākos darbības digitālās pilnveides aspektus un piedāvā pārskatu par kopējo digitalizācijas situāciju valstī. 2021. gada pētījumā piedalījās 114 iestādes, tajā skaitā 13 ministrijas, 70 valsts iestādes, 15 kapitālsabiedrības ar valstij piederošām kapitāla daļām un 16 neatkarīgas iestādes.
E-indekss ir digitālās vides brieduma novērtējums valsts pārvaldes iestāžu un pašvaldību darbā un pakalpojumu nodrošināšanā, kurš sniedz faktos balstītu novērtējumu, cik aktīvi un atbilstoši iestādes un pašvaldības pielieto mūsdienu informācijas un komunikācijas tehnoloģijas un darbības prakses, lai pilnveidotu sniegto pakalpojumu kvalitāti un pieejamību iedzīvotājiem un uzņēmējiem, kā arī organizāciju darbības efektivitāti un draudzīgumu videi.