6. aprīlī Latvijā norisinājās Ēnu dienas aktivitātes. Ēnu diena ir pasaulē atpazīstama un atzīta “Junior Achievement” karjeras izglītības programma 1.-12. klašu skolēniem, kuras laikā skolēni apmeklē kādu darba vietu un darba dienā vai vairākas stundas vēro interesējošās profesijas pārstāvja darba ikdienu.
Ēnu dienas mērķis ir iepazīstināt skolēnus ar dažādu profesiju un nozaru prasībām, lai palīdzētu jauniešiem izvēlēties profesiju un atbilstoši sagatavotos darba tirgum.
Programma, kas jau daudzus gadus sekmīgi darbojas izglītības procesā un iekļauj tajā karjeras jautājumu, mudinot jauniešus plānot savu nākotni jau skolas laikā.
Kārļa Ulmaņa piemiņas muzejā “Pikšas” ēnotāji darbinieku gaitām līdzi sekoja otrdien. Muzejā ēnot izvēlējās Dobeles 1. vidusskolas 9. c klases skolniece VIDAGA ILVITA DIRVELE un Dobeles Valsts ģimnāzijas 8. b klases skolnieks RODRIGO KUZMINS.
Vidaga Ilvita Dirvele savu izvēli pamatoja sakot, ka vēlējusies iepazīt K. Ulmaņa piemiņas muzeju ''Pikšas'' plašāk, uzzināt par darbu, kas veicams muzejā ne tikai to, ko redz apmeklētāji, bet arī ikdienā. Viņa interesējas par ekspozīcijām, izstāžu iekārtošanu, vēlējās plašāk uzzināt par fotogrāfijas nozīmi muzeja ekspozīcijā un krājumā, jo īpaši interesē fotografēšana. Viņa grib iegūt vairāk zināšanu par novada vēsturi un izzināt niansētāk vēstures notikumos. Vidagu Ilvitu interesē māksla un dažādas radošās aktivitātes.
Rodrigo Kuzmins, stāstot par savu izvēli, sacīja, ka vienmēr ir gribējies zināt, kā ikdienā strādā muzeja vadītājs, kā tiek vadītas ekskursijas un kā strādā gids, kā muzejā plāno izstādes un kā veido ekspozīcijas.
Jaunieši muzejā pavadīja vienu darba dienu. Muzeja vadītāja Ilga Ķipsne viņus iepazīstināja ar pastāvīgajām ekspozīcijām izstaigājot tradicionālo apmeklētāja ceļu gida pavadībā. Tādējādi jauniešiem bija iespēja iepazīt arī gida profesiju. Muzeja speciālists Agris Grandovskis “ēnām” stāstīja par vienu no jaunākajiem eksponātiem, kas ir skatāms apmeklētājiem, - 1939. gadā ražotu traktoru Lanz Bulldog. Tas gan vēl tiek restaurēts. Mērķis ir atjaunot to tik tālu, lai varētu iedarbināt.
Savukārt šo rindu autore jauniešiem stāstīja par pētniecisko darbu, kur un kā var iegūt informāciju, kā to izmantot, kā tiek plānotas un sagatavotas jaunās ekspozīcijas.
Noslēgumā, atbildot uz jautājumu, vai diena aizvadīta interesanti un vai nav bijis garlaicīgi, jaunieši atzina, ka bijis interesanti un ne mirkli – garlaicīgi.